Aprovat el Projecte per la millora de la xarxa d'aigua potable de Montesquiu.

Dimecres, 26 de març de 2025

El ple municipal va aprovar el Projecte per la millora i renovació de la xarxa municipal d'aigua de Montesquiu.

Aquesta renovació es basa en tres eixos diferents:

1- La instal·lació de comptadors d'abonat a tots els habitatges amb sistema de telelectura, per poder facilitar la lectura del comptador per part de l'Ajuntament i permetre a l'abonat de forma digital el control digital dels seus consums, lectures, estadístiques, introducció d'alarmes, etc.

2- La sectorització de la xarxa existent mitjançant la instal·lació de comptadors sectorials en punts estratègics del municipi amb l'objectiu de mesurar i realitzar balanços hidràulics per detectar i reparar possibles fuites amb més rapidesa i precisió.

3- La renovació de les canonades del municipi més antigues, canviant totes les existents de PVC, que actualment presenten un gran nombre d'avaries i fuites, per noves canonades amb materials més resistents per millor significament l'eficiència del sistema. Aquestes canonades estan situades al Passeig del Ter, carrer Torelló, Travessera de l'Església i Carretera Barcelona (vegeu el color blau clar del plànol)

El projecte ha estat redactat per l'enginyeria Aventec i tindrà un cost d'execució de 538.711,54 € (IVA inclòs) els quals són finançats per l'Agència Catalana de l'Aigua i la Diputació de Barcelona per la millora de les xarxes d'aigua en baixa i digitalització dels sistemes.

📌La licitació també aprovada pel ple municipal, s'iniciarà un cop finalitzada l'exposició al públic del projecte i les obres es preveu que es comencin d'aquí a uns mesos. Quan aquestes s'iniciïn s'informarà adequadament els veïns i veïnes.

Darrera actualització: 26.03.2025 | 15:01