Recollida selectiva porta a porta (PaP)

El Porta a porta arriba a Montesquiu


El dimarts 18 de juny 2024 comença el sistema de recollida de deixalles porta a porta. Aquest sistema consisteix a deixar les deixalles, prèviament seleccionades a casa, davant del portal del vostre domicili, segons un calendari establert.

Per iniciar aquest sistema, el 17 de juny traurem tots els contenidors dels carrers. Aquest sistema permet la recuperació de molts materials que actualment no se separen correctament amb el sistema de contenidors.

Per explicar-vos com funcionarà i resoldre tots els vostres dubtes, us convidem a assistir a una de les sessions informatives (el proper dimarts 4 de juny a les 16h al centre cívic, dijous 6 de juny a les 7 de la tarda o el dissabte 8 de juny a les 11 del matí) i a recollir el cubell i materials informatius (Dimecres 12 de juny de 15h a 20h, dijous 13 de juny de 9h a 13h, divendres 14 de juny de les 15h a 20h i dissabte 15 de 9h a 13h). Trobareu tota la informació al tríptic adjunt. Per recollir el kit porta a porta, cal que porteu el formulari adjunt omplert i signat i un document identificatiu on surti l’adreça (DNI, factura, etc.). Si ve una altra persona en nom vostre, cal que porti el vostre formulari omplert i signat.

Comerços/activitats: un tècnic del servei ja es va posar en contacte amb vosaltres per informar-vos sobre el nou sistema i determinar els contenidors necessaris per a la vostra activitat. Per qualsevol incidència o dubte, o en cas que no us visités, truqueu al 900 102 989 o envieu un correu a residus@ccosona.cat. En cas que també necessiteu els cubells de mida domèstica i la clau d’accés a l’àrea de contenidors, els podeu venir a recollir els dies de repartiment indicats al tríptic.

Si teniu dubtes, podeu trucar al telèfon gratuït d'atenció a l'usuari del Consell Comarcal d'Osona (900 102 989) o a l'Ajuntament.

 

El sistema de Recollida selectiva porta a porta (PaP)


Ja fa anys que es va implantar la recollida selectiva a Montesquiu, i en aquest  punt clau: el sistema tradicional de recollida (model de contenidors al carrer) no ens permetia millorar i calia fer un pas decidit endavant. A més, aquest model, ens permet estabilitzar els costos associats a la gestió de residus i permet implantar taxes justes, on qui participa paga menys que el que no participa. 

Implantar un canvi de model cap a la recollida porta a porta és un pas de qualitat cap a nivells de recollida selectiva molt més alts.

Us donem algunes claus per fer aquest canvi de sistema amb èxit.

Què és?

El porta a porta (PaP) és un sistema de recollida de residus en què es passa casa per casa i es recull individualment cada dia la fracció que toca, en comptes de recollir els residus que la gent deixa als contenidors.

Ja no hi haurà contenidors al carrer, deixaràs les deixalles davant la porta de casa teva.

Quan ho farem?

A partir del dia 18 de juny al vespre ja podreu començar a treure la fracció que toqui davant la porta de casa.

Uns dies abans ja no trobareu cap contenidor al carrer! A partir d’aquest dia seguirem el calendari setmanal.

Per què ho fem?

Perquè és la manera d’assegurar una bona tria. Tots els sistemes de recollida PaP poden arribar al 80% de recollida selectiva. Com més bé fem la tria, menys quilos portem a l’abocador i menys pujarà la taxa de deixalles.

Com funciona?

  1. Cada dia toca una fracció de residus diferent (consulteu calendari): dilluns multiproducte, dimarts vidre o rebuig, etc.
  2. En lloc de portar la bossa al contenidor, la traiem davant la porta de casa nostra.
  3. El servei de recollida retira les bosses. Si ja feu la recollida selectiva correctament, l’únic canvi que heu de tenir en compte serà que hi ha un dia per a cada fracció… i que no heu d’anar fins al contenidor a tirar-la!

Àrea d’emergència de contenidors

Per moments puntuals en què no podem deixar les deixalles a la porta, es podrà anar a l'àrea d'emergència (a l'antiga Nacional 152, a la sortida de Montesquiu cap a Sant Quirze de Besora). Cada habitatge disposarà d'una clau personal per obrir un nombre limitat de vegades.

​​​​​​​

I si tenim una segona residència?

Si teniu una segona residència al municipi, podeu enviar una instància a l'Ajuntament de Montesquiu acreditant aquest fet. D'aquesta manera, disposareu de més dies per accedir a l'àrea d'emergència i poder realitzar la recollida selectiva.

I si tenim un gat?

Si teniu un gat censat a Montesquiu, podeu enviar una instància a l'Ajuntament de Montesquiu acreditant aquest fet. D'aquesta manera, disposareu de més dies per accedir a l'àrea d'emergència i poder realitzar la recollida selectiva.